camperleven.nl
aanbod van 127 campers op camperleven.nl Terug naar het vorige scherm   Inloggen   Toevoegen aan favorieten   Klik hier om af te drukken   

www.camperleven.nl



Navigator door RDW goedgekeurd!

Op 19 mei 2004 was het zover, de Navigator van Peter Meijer zou door de RDW worden gekeurd! Lees onderstaand het verslag...



Hallo mede-camperaars!

In november 2002 heb ik een Mercedes Sprinter met vuurrode TPG-polyesteropbouw gekocht. Na 6 maanden van slopen en weer opbouwen hebben we met de, inmiddels tot NAVIGATOR benoemde, camper een prachtige 3-weekse trip gemaakt door een 6-tal landen.

Na de zomervakantie hebben we de NAVIGATOR verder afgebouwd en eind 2003 hebben we ons aangemeld bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer te Veendam (RDW). (Dit was nodig omdat we een bestelwagen hadden omgebouwd tot kampeerwagen.)

Op 19 februari jl. moesten we ons om 15:20u melden bij het steunpunt Waddinxveen van de RDW. Er werden 2 keuringen uitgevoerd:
  • ombouw van bestelwagen tot kampeerwagen

  • APK-keuring

  • Aan documenten hadden we meegenomen:

  • rijbewijs (als legitimatiebewijs)

  • alle kentekendelen van de NAVIGATOR

  • uittreksel Kamer van Koophandel (auto staat op naam van een bedrijf)

  • omzetbelastingnummer (auto staat op naam van een bedrijf), als dit niet het geval zou zijn had ik mijn fiscaalnummer mee moeten nemen; van belang voor de Douaneafwikkeling. Dit fiscaalnummer vind u o.a. op uw aanslagen IB en op uw rijbewijs!!
Met een vertraging van bijna 1 uur kwam de Keurmeester ons halen. We mochten er zelf bijblijven maar binnen geen foto's maken. De uiterst vriendelijke en correcte Keurmeester gaf keurig aan wat hij aan het doen was en wat hem opviel. Er was een opmerking over:
1. De speling in de fusékogel; deze speling was acceptabel en viel binnen de normen, maar wel jaarlijks controleren.
2. Extra achteruitrijlamp achter mag wel maar mag alleen automatisch mee schakelen met de achteruitrijdverlichting van het voertuig.

Daarna werden de remmen en de verlichting getest en werd de roetmeting gedaan. Dat laatste is niet echt prettig, maar dat zal wel gevoelsmatig zijn.
Als laatste werd de NAVIGATOR gewogen. We kochten de NAVIGATOR met een leeg gewicht van ca. 2100kg en na inbouw weegt hij 2490kg. Laadvermogen 390kg. Beide keuringen leverden geen problemen op!

Als laatste volgt een babbeltje met de Douane. Doordat de afdeling "zwaar" onderbezet is lukt het ze niet meer alles te regelen, maar na wat stukken te hebben gekopieerd gaan ze alles per post toesturen.

De BPM hadden we als volgt berekend:
€ 18.151,00Opgave waarde voertuig november 1995 (door Mercedes Benz)
€  8.204,00BPM = 45,2%
€     352,00Dieseltoeslag
--------------+
€  8.556,00Totaal
€  7.351,00Korting 86%
---------------
€  1.205,00Te betalen

Omstreeks 17:00u vetrokken we weer bij de RDW. We zijn helemaal klaar voor de trips in 2004: Harz, Wales en Pyreneeën.

Wilt u meer info over de NAVIGATOR? Kijk op mijn site.

Peter.


zie ook zelfbouw:
-
-
-
- camper-zelfbouw
- Check je Fiat Ducato Chassis
- Dream Catcher
- Een kampeerauto is:
- Kangoo
- RDW: import & ombouw
- Unimog als camper

zie ook wetgeving:
-
-
-
-
- 1 persoon 1 paspoort
- aantal zitplaatsen
- bpm tabel
- bpm taxatierapport
- camperinvoer B -> N
- Check online voertuiggegevens
- doorzoeken camper
- Een kampeerauto is:
- energie label
- inrichtingseisen
- invoerbepalingen dieren
- kinderzitje en wet
- liinks camperverzekeringen
- motorrijtuigenbelasting
- nettocatalogusprijs?
- Oostenrijk
- Op weg in Spanje
- RDW voertuiggegevens
- RDW: import & ombouw
- reflectievest
- regelgeving kinderzitjes
- snelheidsbegrenzer
- Verhoging maximumsnelheid
- verkeersweetjes
- wanneer gordels dragen
- zitplaatsen kampeerauto
 

laatste wijziging: februari 2004



PowerSTAT.nl - Real statistics