camperleven.nl
aanbod van 132 campers op camperleven.nl Terug naar het vorige scherm   Inloggen   Toevoegen aan favorieten   Klik hier om af te drukken   

www.camperleven.nl



Kroatië steeds populairder

kaart van KroatieAl een aantal jaren op rij laat het toerisme naar Kroatië mooie groeicijfers zien. Volgens de meest recente cijfers groeide het totaal aantal vakantiegangers dat Kroatië bezocht vorig jaar met 8 procent. Het aantal Nederlanders dat Kroatië bezocht nam met maar liefst 15 procent toe, waarmee het totale bezoekersaantal uit ons land uitkomt op ruim 242.000. De meeste Nederlanders gaan met eigen auto of camper op de bonnefooi naar Kroatië.

Verdere groei

De verwachting is dat Kroatië dit jaar weer 15% meer Nederlanders gaat ontvangen. Maar hoewel de snelle groei van het toerisme een positieve impuls voor het land betekent, wordt op uitbreiding van het toeristisme zeer scherp toegezien. Het beleid is er op gericht het onbedorven karakter van Kroatië nu en in de toekomst te behouden.

Meer informatie over Kroatië als vakantieland is te vinden bij het verkeersbureau.

Het geheim achter het succes van Kroatië

watervalKroatië plukt nu de vruchten van een zorgvuldige lange termijn strategie voor het toerisme waarbij kwaliteit boven kwantiteit gesteld wordt. Dat dit wordt gewaardeerd blijkt uit de gestaag stijgende bezoekersaantallen. De al jaren stijgende lijn van het aantal Nederlandse bezoekers zette ook in 2005 weer door en ruim 242.000 Nederlanders werden in Kroatië welkom geheten. En terwijl traditioneel voor Kroatië belangrijke markten zoals Italië, Slovenië, Oostenrijk en Duitsland aan het plafond lijken te zitten, is Kroatië nu €ontdekt' door de Scandinavische landen zoals Zweden (+66%) en Noorwegen (+73%), maar ook door verre markten zoals de Verenigde Staten (+41%) en Australië (+36%).

Opvallend

Zeer opvallend is ook de groei van het aantal bezoekers uit Spanje (+35%) maar vooral de groei vanuit Frankrijk (87%) is opmerkelijk omdat veel Fransen met hun eigen mediterrane kust, prima klimaat en uitstekende keuken maar moeilijk te bewegen zijn andere mediterrane landen te ontdekken maar in Kroatië een authentiek alternatief zien.

Imago

De afgelopen tien jaar heeft Kroatië dan ook zorgvuldig gewerkt aan het imago €The Mediterranean as it once was'. Een milieuvriendelijk beleid, een zorgvuldige balans tussen het langzame lokale leven en het aantal toeristen, het intact laten van de kustlijn en eilanden en het behoud van cultuur en natuur wordt hierbij vooropgesteld. Het zijn voorbeelden van de manier waarop Kroatië het toerisme wil ontwikkelen in harmonie met de prachtige natuur, cultureel erfgoed en de 4,4 miljoen Kroatische inwoners.

Topbestemming

De herkenning van vele internationale en nationale media van Kroatië als topbestemming heeft ook sterk bijgedragen aan het succes van Kroatië. Een notering als topbestemming 2005 door Lonely Planet en recentelijk weer voor 2006 door National Geographic Adventurer en benamingen als €het nieuwe St. Tropez' (Dubrovnik) en €het ongereptere Toscane' (Istrië) in toonaangevende reismagazines zorgen ervoor dat Kroatië meer en meer bekend staat als €summer hotspot'.

Algemene informatie over Kroatië als vakantieland is te vinden op www.kroatischverkeersbureau.nl


zie ook reizen:
-
-
-
- 1 persoon 1 paspoort
- BTW teruggave
- de teek
- Fotoboek
- huisdieren mee op reis
- inpaklijst voor de camper
- op stap
- op weg in Duitsland
- op weg in Frankrijk
- op weg in Spanje
- Op weg in Spanje
- reizen door Canada
- Wandelen met kinderen
- Zuidelijk Afrika per camper
- Zweeds Bureau Toerisme
  

laatste wijziging: februari 2006



PowerSTAT.nl - Real statistics